top of page
  • Waar komt het hout dat TIMA gebruikt vandaan?
    Wij kopen ons hardhout in bij een duurzame houthandel. De bomen worden geoogst uit het onderwater meer bij Brokopondo. Er wordt geen levend bos gekapt om dit hardhout te verkrijgen.
  • Circulaire economie, wat is dat?"
    De vraag naar grondstoffen neemt wereldwijd sterk toe. Om zo efficient als mogelijk om te gaan met de beperkte grondstoffen wordt er zo min mogelijk afval gemaakt en worden grondstoffen zo veel als mogelijk hergebruikt. In een circulaire economie houden makers van producten bij het ontwerp al rekening met hergebruik. Meubels worden bijvoorbeeld zo ontworpen, dat ze makkelijker gerepareerd kunnen worden. Verder worden producten en grondstoffen zoveel mogelijk opnieuw gebruikt. Bijvoorbeeld door gebruikte houten meubels te recyclen tot nieuwe planken waarvan nieuw meubilair gemaakt kan worden.
  • Hoe draagt TIMA meubilair bij aan een circulaire economie?
    Bij het produceren van meubels hebben we regelmatig hout over. De rest stukken gebruiken we voor de volgende producten: - Houten accessoires - Indien mogelijk wandplanken - BBQ chunks Het zaagsel dat vrij komt bij het zagen wordt opgevangen en geperst tot briketten.
  • Is het mogelijk om zelf hout aan te leveren?
    Ja, dit is mogelijk. We beoordelen het hout op bruikbaarheid en geven aan of het hout te gebruiken is voor het meubel. Indien het hout niet geschikt is bieden we een passend alternatief aan.
  • Bezorgen jullie meubilair aan huis?
    Ja, het is mogelijk om de bestelling thuis af te leveren. Bij inbouwprojecten is dit inclusief in de prijs. Bij overige projecten wordt deze prijs in de offerte los aangegeven.
  • Wordt maatwerk op locatie gemonteerd?
    Ja, om te garanderen dat het maatwerk op de juiste manier wordt gemonteerd komen wij altijd op locatie om een meubel te plaatsen. Wij gaan pas weg als je tevreden bent. Voor projecten die vastgemaakt dienen te worden, waardoor ze niet meer verplaatsbaar zijn brengen wij montagekosten in rekening. Deze specificeren wij altijd los in de offerte.
  • Op welke manieren kan ik betalen?
    Je kunt bij TIMA via de volgende manieren betalen: - Bankoverschrijving - Betalen via een betaallink (RABO betaalverzoek of Tikkie) - Contant
  • Ik heb een abonnement aangevraagd, wanneer moet ik betalen?
    Op dit moment werken wij met het versturen van een betaalverzoek. Elke 25e van de maand versturen we het betaalverzoek. Deze dient binnen vóór de 1e van de volgende maand betaald te worden. We zijn bezig met het mogelijk maken van een automatische incasso.
  • Hoe is de eerste betaling opgebouwd?
    De eerste betaling bestaat uit de borg (2 termijnen) + betaling van de 1e en 2e termijn.​ Deze betaling dient voor de levering betaald te zijn via een betaalverzoek.
  • Ik heb een betalingsherinnering/aanmaning ontvangen, wat nu?"
    Het kan gebeuren dat je de betaling een keer vergeet. We sturen een betalingsherinnering met met een nieuwe looptijd van 3 dagen. Dit betaalverzoek kun je op dezelfde manier betalen als dat je gewend bent. Als het maandbedrag ook dan niet betaald wordt, zullen we het doorsturen naar een incassobureau die de betaling dan verder regelt.
  • Kan ik het jaarbedrag ook in 1 keer betalen?
    Dit is op dit moment nog niet mogelijk. Mocht je dit toch graag willen, neem dan contact met ons op via de mail.
  • Waarom moet ik borg betalen?
    Het product blijft van TIMA en wij houden van zekerheid. Mocht het voorkomen dat er onherstelbare schade of diefstal plaatsvindt houden wij de borg in. De hoogte van de borg is 2x het leasebedrag.
  • Wanneer krijg ik mijn borg terug?
    Als je normaal bent omgegaan met het meubel, krijg je binnen 2 weken na het aflopen van het abonnement de borg teruggestort op je rekening.
  • Wat is het voordeel van leasen?
    - Je doet mee aan de circulaire economie, ben je na de looptijd uitgekeken op het meubel zorgen wij dat de materialen worden hergebruikt in nieuwe meubels. - Voor een vast bedrag per maand heb je een op maat gemaakt meubelstuk. Je hebt dus geen hoge aanschafkosten voor het meubelstuk. - Ben je na de looptijd uitgekeken op het meubel? Geen probleem, wij komen 'm ophalen. We maken graag een nieuw meubel voor je!
  • Waarom zou ik meubilair leasen in plaats van kopen?
    Aan het kopen van meubilair zitten de volgende nadelen: - Het komt niet altijd goed uit om het volledige bedrag te betalen voor je meubilair. - Inrichting en meubilair zijn aan trends gebonden. Na een aantal jaar is het leuk om mee te gaan met de trends. Een dure maatwerk tafel doe je dan niet zomaar weg. - Ben je klaar met je inrichting krijg je er vaak weinig tot niets voor terug als je het wilt verkopen. - Houten meubilair heeft onderhoud nodig om in optimale staat te blijven. Als je een meubel koopt moet je hier zelf tijd en geld in stoppen.
  • Kan ik ook meubels kopen bij TIMA meubilair?
    Wil je toch liever je meubels kopen, dat kan! We bieden zowel lease als koop meubilair aan. Neem contact op via het contactformulier om een passende offerte te ontvangen. ​
  • Wat is de levertijd van het meubilair?
    We proberen het meubel zo snel als mogelijk voor je te produceren. In de praktijk betekent dit 4-8 weken vanaf de definitieve opdracht, afhankelijk van de grootte van de opdracht. Dit stemmen we van tevoren met je af.
  • Uit welke leasetermijnen kan ik kiezen?
    De minimale huurtermijn is 12 maanden. Het is mogelijk om tot 5 jaar een abonnement af te sluiten, daarna mag je sowieso een nieuw maatwerkmeubelstuk uitkiezen voor een nieuw termijn.
  • Wat valt er onder gebruikssporen?
    Bijv. (wijn) vlekken, oppervlakkige krassen, oppervlakkige stootschade.
  • Word ik eigenaar van het meubilair als ik een abonnement afsluit bij TIMA?
    Nee, TIMA blijft juridisch eigenaar van het meubel gedurende de looptijd van het abonnement. Een abonnement is dus geen manier van afbetalen in termijnen.
  • Kan ik meerdere abonnementen tegelijkertijd afsluiten?
    Op dit moment kun je per productgroep 1 abonnement afsluiten tijdens de looptijd. Het is niet mogelijk om 2 abonnementen te nemen op 2 eettafels. Wel kun je een eettafel en bijv. een salontafel tegelijkertijd leasen.
  • Mag ik een abonnement afsluiten voor iemand anders?
    Nee, het is alleen mogelijk om voor jezelf een abonnement af te sluiten (indien je 18 jaar of ouder bent). Het is wel mogelijk om iemand een waardebon te geven t.w.v. 12 maanden, 18 of 24 maanden.
  • Kan ik het meubilair aan het eind van het termijn overkopen?
    Ja, dit is mogelijk. Aan het eind van het contract kun je het meubelstuk overkopen voor een restwaarde. Mocht je hier niet voor kiezen wordt het meubelstuk gedemonteerd en recyclen we het meubel.
  • Als ik ga verhuizen, verhuizen jullie mijn meubel dan mee?"
    Ja, 1x per jaar (vaker moet je niet willen) verhuizen wij kosteloos het meubilair waar je een abonnement voor hebt afgesloten naar je nieuwe woonadres (binnen Nederland). Mocht je meer dan 15km verder verhuizen dan je oude huisadres, brengen wij een vergoeding in rekening van €0,95 per kilometer. ​
  • Wat als ik schade heb aan mijn meubel?
    Wij zorgen dat het meubelstuk zo snel als mogelijk wordt gerepareerd. Mocht het meubelstuk niet op locatie gerepareerd kunnen worden zorgen wij voor een vervangend meubel.
  • Enter your answer here
bottom of page